7 września 2011

Podsumowanie tygodnia - 8/7tdMP

W powietrzu czuć jesień - czas maratonów! A najbliższy już za cztery dni - Wrocławiu przybywam!
Muszę jednakowoż przyznać, że przed-maratońskie podniecenie jeszcze mnie nie dopadło. Być może dlatego, że mam przecież w planach tempo "treningowe" (ostatecznie zdecydowałem się na towarzystwo zająca na 4:15 - i chyba nie opuszczę go aż do mety...). Tymczasem przygotowania do startu docelowego na własnym podwórku trwają w najlepsze i to całkiem intensywnie - jeszcze dwa ponad tygodnie "dokręcania śruby" zanim zacznę "luzować". A jak wyglądały ostatnie dwa tygodnie przygotowań (znowu wyjątek od reguły)?

8 tygodni "do"

Środa: 20 minute warm-up, 1600 m (400 m RI), 3200 m (800 m RI), 2 x 800 m (400 m RI), 10 minute cool-down
Treningi szybkościowe w drugiej fazie przygotowań nabierają na intensywności, a zwłaszcza na kilometrażu. Tym razem (gdyby patrzeć - w przybliżeniu - w nomenklaturze anglosaskiej) była mila w 7:00, dwie mile w 15:04 oraz dwa razy po pół mili, w 3:27 i 3:29. Doliczając przerwy w truchcie wyszło 8,4 km, a ze wstępem i chłodzeniem łącznie 13 km.

Piątek: 10K run: 1,5K easy, 7K @ MT pace, 1,5K easy
O tym co się wydarzyło w piątkowy wieczór pisałem już przy okazji podsumowanie tygodnia nr 9.

Niedziela: 32K @ MP + 19 sec/km
To, że udało mi się wyjść na ten trening (i jeszcze go ukończyć) graniczyło niemal z cudem. Poprzedzające go popołudnie i wieczór spędziliśmy bowiem na weselu, które jak wiemy, nie sprzyjają wczesnemu wstawaniu. Nie wnikając w niepotrzebne szczegóły napiszę tylko, że wróciliśmy relatywnie wcześnie i zerwanie się z łóżka wraz z kurami okazało się możliwe. A biegało się na tyle dobrze (tak mnie rwało do przodu), że ostatecznie "nakręciłem" tempo o całą sekundę na kilometr szybsze od planowanego.

7 tygodni "do"

Środa: 20 minute warm-up, 3 x (2 x1200 m) (2 min. RI) (4 min. between sets), 10 minute cool-down
Trening wyjazdowy pierwotnie planowany na wtorkowe popołudnie - ostatecznie zerwałem się w środę przed śniadaniem i wybrałem się (z hotelu) na pobliskie Pola Mokotowskie. A miałem okazję pobiegać m.in. (częściowo) po trasie majowej sztafety maratońskiej.
W planie były odcinki 1200 m w trzech "paczkach" po dwie - w realizacji wyszło to następująco: 4:20 i 4:20/km, 4:20 i 4:22/km oraz 4:20 i 4:23/km. Zadziwiająco równo, nieprawdaż? A łącznie nabiegałem 15,2 km.

Piątek: 16K run @ MP
Piątkowy wieczór, oprócz mijania ławkowych imprez (nie było tak źle) upłynął pod znakiem tempa docelowego i dość długiego (jak na trening tempowy) dystansu 16 km. Na początku biegło mi się dosyć ciężko, ale w końcu złapałem rytm, który udało się utrzymać do samego końca. Jak się okazało złapałem aż za dobrze, bo srednie tempo wyszło o trzy sekundy szybsze od planowanego.

Niedziela: 24K @ MP + 12 sec/km
Niedzielne "długie" wybieganie miało być jedynie o 8 km dłuższe i tylko o 12 sek/km wolniejsze od piątkowego treningu tempowego. Normalnie sielanka! Być może właśnie dlatego znowu musiałem trzymać nogi na wodzy (które nie wiedzieć czemu chciały rwać do przodu), a i tak urwałem po sekundzie z każdego kilometra (oczywiście średnio).

Reasumując - tydzień nr 8: 45 km (z planowanych 55); tydzień nr 7: 55,2 km. "Wycieczki" rowerowej na plac zabaw i z powrotem (i tak dwa razy - razem niecałe 5 km) w minioną sobotę nie zaliczam do treningu uzupełniającego...

4 komentarze:

  1. No to w niedziele trzymam kciuki ! Fajny jest ten maraton we Wrocku:)Kilku Zabieganych też się wybiera :) Powodzenia Bartek :)pozdrowionka ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałam pobiec we Wrocławiu w tym roku, no ale... ;-) Powodzenia i czekam na relację!

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że aż sie rwiesz do szybszego tempa. Dobrze rokuje na Poznań!! Życzę wspaniałej trasy we Wrocku i umiarkowanego słońca (zapowiadajaocieplenie..). No i uważaj na estakade (górki!) miedzy około 23 a 28 km. Powodzenia i udanej imprezy!! Czekam na relacje;))

    @Hanka: ja też..

    OdpowiedzUsuń
  4. drproctor, oczywiście trzymałąm kciuki ! jak poszła czwórka treningowo wczoraj?!

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...