8 marca 2011

Podsumowanie tygodnia - 6tdMD

Jak nie urok to... A jak nie grypa żołądkowa to katar. Pod znakiem tego drugiego upłynął zeszły tydzień, a on wciąż nie odpuszcza (katar, nie tydzień).

Wtorek
1K, 2K, 1K, 1K (400 m RI)
Wtorek jeszcze bez kataru. Ale trening i tak był ciężki. Po sensacjach żołądkowych z poprzedniego tygodnia czułem się osłabiony – ale jakoś dałem radę (jak to się mówi, co cię nie zabije, to cię wzmocni).
Pierwszy odcinek wyszedł w tempie 4:45/km, drugi (dwukilometrowy) 5:00/km, trzeci 4:53, a czwarty 4:57/km. Jak widać, mimo osłabienia udało się trzymać założonego tempa (udało też się nie pędzić za bardzo, ale w tym wypadku mała niemoc bywa pomocna). Mała rzecz a cieszy.

Piątek
10 km run: 2 km easy, 8 km @MT pace
Ten trening pierwotnie zaplanowałem na czwartek. Ale to właśnie w czwartek przyszedł katar (chociaż pierwsze symptomy widać było już w środę, ale wtedy tłumaczyłem to sobie na swój sposób). Łudziłem się wciąż, że to się dalej nie rozwinie i postanowiłem tego dnia dać organizmowi wolne, by miał siły na zwalczenie infekcji w zarodku. Nie udało się. A że nie było mi jakoś szczególnie źle, w piątek wybrałem się na trening z dodatkową porcją chusteczek (z dodatkową, bo zimą i tak zawsze smarkam podczas wysiłku fizycznego na świeżym powietrzu) z założeniem, że „hiperwentylacja” może mi tylko pomóc. „Regularny” katar utrudnia jednak bieganie dużo bardziej niż takie normalne posmarkiwanie, także ten trening również nie należał do najłatwiejszych. Najtrudniejsze były pierwsze cztery kilometry, podczas których nie byłem pewien czy dobiegnę do dziesiątego. Ale później jakoś się rozkręciłem. W sumie na ośmiokilometrowym odcinku średnie tempo wyszło mi w granicach 5:20/km.

Niedziela
30 km @MP + (19-28 sec/km)
W niedzielę oprócz cieknącego nosa doszło dodatkowe utrudnienie. Mianowicie Gremlin odmówił posłuszeństwa. Podłączyłem go na noc do ładowania, żeby wytrzymał trzy godziny, a on mi rano nie włącza się w ogóle. Już raz mi się to kiedyś zdarzyło. Wówczas po jakimś czasie odżył (tym razem też), ale po tym drugim razie jestem już pewien, że trzeba się będzie pofatygować z reklamacją.
W każdym bądź razie uznałem, że nie będę zachowywał się jak uzależniony od nowinek technicznych, założyłem standardowy stoper i ruszyłem w trasę. Na szczęście ścieżki w Lesie Marcelińskim znam już na tyle dobrze, że wiedziałem jak biec, by przebiec (mniej więcej) założony dystans. Tempo też musiałem „wyczuwać”. Oprócz wymienionych już kataru i awarii osprzętu, dodatkowe utrudnienia z jakimi przyszło mi się zmierzyć to zimny wiatr na początku treningu, mały kryzys gastryczny w jego połowie oraz goniący mnie jamnik (i właściciel krzyczący za mną „nie ugryzie” – dobra dobra, wszyscy Niemcy tak mówią). Mimo tych wszystkich udało mi się w końcu przebiec dystans (wg wstępnych szacunków) 29,8 km w średnim tempie 6:00/km. Czyli sukces jest pełen!

Reasumując, kłopotów zdrowotnych ciąg dalszy (na szczęście dużo mniejszy kaliber, więc proszę nie odbierać moich wywodów jako narzekania) ale plan zrealizowany praktycznie w 100%. Poza tym, że wciąż nie staje czasu i energii na planowane aktywności pozabiegowe...

PS. Najlepsze i najszczersze życzenia dla biegających i niebiegających Czytelniczek mego niegodnego bloga. Życzę Wam (i sobie) parytetów (realnych, a nie wymuszonych) na ścieżkach i imprezach biegowych!

3 komentarze:

  1. Gratuluję realizacji treningów mimo wszelkich przeszkód :) A za żīczenia dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nieźle! jak widać po tobie biegacze mający "CEL" nawet z katarem i po grypie ż. nie odpuszczają. Paczka chustek i 30-kilometrów da się zrobić :-) Pomyśleć że kiedyś przy chorobie to się herbatkę piło i nosa nie wyściubiało z domu :-) Po-zdrówka!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. podobno katar leczony trwa siedem dni, a nie leczony tydzień ;)lub odwrotnie hi hi..
    to może przynieść super efekt na zawodach ;) bo jeśli z zatkanym nosem robisz 100% to przy normalnym oddychaniu polecisz na 200% ;)
    zdrówka i wolnego czasu życzę :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...